健康資訊

香港榮獲過勞城市no. 1!中醫談過勞壓力抑鬱型胃痛

在《2020年工作與生活平衡城市排行榜》中,香港榮獲「全球勞累過度人口最多」嘅城市,近3成人出現勞累過度嘅情況。俾啲掌聲自己先 👏🏻
 
上回談到胃痛有 4 大成因,今日特別黎講一講⚡「過勞壓力型」胃痛⚡

胃痛 - 抑鬱症從心理影響生理

談到抑鬱症,除了持續的抑鬱情緒、失眠、輕生念頭外,原來痛症也是其中一種徵狀。當中以背痛、胃痛及頭痛為常見表現。
 
抑鬱情緒,會被身體視為一種威脅。在「🤜🏻 fight or flight 🕊️」的本能下,「遇上威脅」呢個訊息會經過自律神經系統及內分泌系統「傳揚開去」,觸發成日聽到嘅「⚠️ 腎上腺素急升」,去令身體可以應對緊急狀態。而增加胃液分泌💦 ,就係其中一個生理反應。
 
一般情況下,當威脅消失(例如情緒調節),身體就會自行調節、回復正常。但如果抑鬱情緒持續,短暫的身體應急會演變成長期、慢性的功能失調。胃痛,就係首當其衝的一個表現。

肝氣犯胃 - 原來古書早有記載?

情緒與胃痛的關係,原來我地嘅老祖宗早有記載。
 
《傷寒雜病論》寫道:「見肝之病,知肝傳脾,當先實脾」。當人嘅情緒低落,就會出現肝氣鬱滯,然後傷脾胃。臨床上有以下3種:
 
1/肝氣犯胃
症狀:嘔吐或乾嘔、常嗝氣、心情鬱悶或煩躁、腸胃不適。每逢情緒波動就會加劇症狀。
 
2/脾胃虛弱
症狀:無胃口食野、食完野會肚脹、出現厭食、消瘦、無氣力等情況。
 
3/邪濁擾胃
症狀:情緒鬱悶時會突然嘔吐、量多而且猛烈、嘔完胃部仍然不適、有機會發熱、全身酸痛。
 
以上已經是由肝鬱影響到脾胃後的情況,建議應及早就醫,否則康復會更難。

中醫治胃痛

中醫治胃痛,以「理氣、和胃、止痛」為原則,主要透過疏通氣機,調和胃腑的功能失調問題,達到止痛療效及減低復發機會。方法有中藥、針灸、耳穴等。
 
診所曾經有一位姑娘,因為做到太攰太大壓力啦,成個星期都胃痛又無胃口食lunch。終於係一個lunchtime,面青口唇白咁訓左係治療床上面。
 
偏偏呢位姑娘唔肯飲藥又好驚針灸。好彩當時陳泳豪醫師仲有一手,就係用耳穴。
 
耳穴貼中間有粒小珠仔,醫師會貼係相應的耳仔穴位上,透過小珠仔刺激去達到療效。平時唔掂佢就有少少痠,無咩feel。
 
陳醫師叫姑娘,一開始作胃痛就大力禁耳穴!姑娘照做,終於捱得到去星期五,可以係周末休息一下。

醫病只是其次

醫病,原來唔係中醫最叻個樣,「醫未病」先係!所謂「治未病」,其實就係古人version嘅「預防勝於治療」及「病向淺中醫」啦!
 
要預防過勞壓力型胃痛,首要當然係搵方法減壓啦!原來,令自己多啲處於清涼、光線柔和、環境清幽嘅地方,可以有效改善肝鬱。再配合番茄、冬瓜、蘿白、梨、蘋果呢啲疏利行氣嘅食物,就可以幫手舒緩肝鬱氣滯嘅情況!
 
另外,當你有少少病徵就立刻治療,康復嘅機會較高、時間較快,千萬唔好拖到病情加深呀!

Author : 陳泳豪 註冊中醫師

香港大學中醫學碩士(內科)畢業,曾就職於醫院管理局三方協作中醫診所,豐富臨床經驗,專研肺系病(咳嗽、哮喘、鼻敏感)、脾胃問題(胃病、食慾不振、便秘、泄瀉、腸易激綜合症)、皮膚科(蕁麻疹、玫瑰痤瘡)。 學歷豐富,包括香港大學中醫學碩士(內科)、香港大學中醫全科學士學位、香港理工大學綜合康復治療課程、香港大學家庭醫學及基層醫療學系社區精神醫學證書課程、香港老年學會實用老年病學證書課程、香港急症醫學會緊急醫學課程、香港中文大學專業進修學院腫瘤學證書課程、香港大學專業進修學院經方臨床應用培訓課程。

發佈留言

發佈留言必須填寫的電子郵件地址不會公開。 必填欄位標示為 *