健康資訊

Home office的我膝頭痛了

今日有一位OL病人掛號,佢之前有坐骨神經痛,最近home office做做下野會膝頭痛。

我檢查及診斷後,先用浮針治療鵝掌肌鍵,再叫做佢幾下深蹲睇下膝痛有冇好啲。佢話:「又真係無痛啦喎!」

於是我再拎平時診所姑娘擒高擒低用嘅小樓梯(估唔到仲可以拎黎做治療),俾佢行上行落,試下仲有冇膝痛。病人話膝前側仲有啲痛,所以我再用浮針治療埋股四頭肌及脛骨前肌。第二次浮針後再試行樓梯,佢話:「冇再痛啦!」

雖然痛楚可以透過浮針治療即時舒緩,但要徹底消滅痛症,當然係要搵出膝痛主因啦。傾左一輪之後,發現原來病人最近home office嘅時候,會將雙腳屈曲踩係櫈上面,導致膝頭屈曲時間過長。長時間維持膝蓋彎曲嘅蹲、坐姿勢,都會導致局部肌腱過度收縮緊張,促使下身的痛症出現。

建議仍在home office或係辦公室久坐嘅大家,做野做到咁上下時間就要起身郁下、拉下筋,記得好好維持膝蓋健康啦!

浮針與痛症

浮針是在皮下淺筋膜層進行針刺,透過刺激皮下疏鬆結締組織,加速患處的局部血液循環,讓免疫細胞到達患處並消除炎症。然後,透過患處肌肉的收縮放鬆(再灌注),令肌肉消炎並取得氧氣及養分,對肌肉損傷及痛症可即時止痛及有效治療。

根據患者疼痛部位,醫師會先觸診判斷肌肉狀態,再從該肌肉的頭尾兩端或周圍進針。浮針在針座的協助下會快速進入皮膚淺層,到達患處後會拔除針芯,而軟套管的部位可長時間留在皮膚淺層,對皮下疏鬆結締組織維持一定的刺激,刺激身體的白細胞持續數小時的治療,延續止痛療效。由於軟套管只留於皮膚淺層而不會接觸到肌肉層,因此留管期間不會阻礙一般日常活動。

Author : 註冊中醫師 蘇醫師

近十年豐富臨床經驗;於醫管局三方合作中醫診所駐診多年,曾為多個社福利機構及企業提供中醫療講座及工作坊。多年來秉持醫者仁心,創辦了蘇安莎中醫診所。臨床研究範疇包括:針灸(痛症、運動損傷、關節勞損
、浮針)、婦科(月經失調、痛經
)、皮膚病(暗瘡、濕疹)、眼科(青光眼、黃斑病變)。

發佈留言

發佈留言必須填寫的電子郵件地址不會公開。 必填欄位標示為 *