健康資訊

乾咳少痰氣促=新型肺炎?

乾咳少痰氣促的確係新型肺炎比較常見嘅病徵,但基於每人嘅個體差異及病情發展嘅不同階段,我地並不能就咁判斷係一般感冒抑或係新型肺炎。不過,我地可以從中醫治療新型肺炎嘅研究入面,認識4種確診患者嘅證型及佢地嘅病徵。

首都醫科大學附屬北京中醫醫院王玉光等人在武漢為200多名武漢肺炎患者診治,並將其觀察及臨床診治經驗,寫成《新型冠狀病毒(2019-nCoV)肺炎中醫臨牀特徵與辨證治療初探》一文。文中提出4種常見證型:

4種證型嘅患者都會出現乾咳少痰及氣促胸悶,除此之外:

  1. 濕,影響脾胃樞紐:低燒或沒有發燒,但有痾嘔、疲倦乏力;
  2. 熱,影響肺功能:有發燒、口渴、胃口差、大便不順暢或者肚痾;
  3. 熱,導致肺經絡出血:出現高燒、黃痰帶血及便秘;
  4. 內閉外脫:昏迷、大量出汗、出血或大小便,病情已非常嚴重。

新華社於2月7日報道,23名患者在接受以中醫為主之中西醫結合治療後,在2月6日痊癒出院,各住院約6至18天,而在早期用中醫治療手法介入的病人較易治癒。記得有病徵就要立即求醫,唔好再拖啦!

Author : 註冊中醫師 蘇醫師

近十年豐富臨床經驗;於醫管局三方合作中醫診所駐診多年,曾為多個社福利機構及企業提供中醫療講座及工作坊。多年來秉持醫者仁心,創辦了蘇安莎中醫診所。臨床研究範疇包括:針灸(痛症、運動損傷、關節勞損
、浮針)、婦科(月經失調、痛經
)、皮膚病(暗瘡、濕疹)、眼科(青光眼、黃斑病變)。

發佈留言

發佈留言必須填寫的電子郵件地址不會公開。 必填欄位標示為 *