痛症

針灸減重醫膝頭痛 2個月減9成痛楚

有一位女病人,因為以前做運動扭傷過膝頭,但當時無積極治療,直到最近膝頭痛得好勁,所以求診。西醫診斷佢有「退化性膝關節炎」,處方咗止痛藥及轉介物理治療,但都無咩效果。

病人後來經朋友介紹,黎到診所做針灸。醫師發現,呢位病人係現職醫院護士,需要長時間企或蹲,所以一屈膝頭就會非常痛。加上病人體型略胖,亦加重咗膝痛嘅負荷。

病人話,自己上落小巴都要人扶住,夜晚訓覺仲會小腿抽筋,令生活非常痛苦。

🔸 治療方案 🔸

透過針灸,醫師除咗幫助膝關節止痛、治療損傷或緊繃肌肉,亦幫病人減重,令膝頭嘅負擔減少。病人表示,膝頭痛嘅問題在每次針灸後都有明顯減少,效果維持嘅時間逐漸加長。
終於喺2個月後,病人嘅膝頭痛程度已經減少左9成,同時體重輕咗8磅。最重要係,日常可以自如活動,上落小巴唔需要人地扶,企、跪、蹲都好輕鬆!

🔸 針灸減重 🔸

中醫一般會針對患者不同的肥胖「證型」,透過針灸、耳穴、內服中藥等治療方法,進行減重治療。最主要的方向有以下4點:

▪️ 抑制食慾
▪️ 調節體內消化系統調和
▪️ 加強分解脂肪
▪️ 從改善體質達到「不反彈」效果

病人無須刻意節食,只需要食得「健康」,例如少食生冷辛辣食物,減少損傷脾胃、痰濕積存而導致肥胖的情況。以博愛醫院嘅調查為例,5個月內持續針灸,病人可以減去2.47 – 7.2kg。

🔸 膝關節退化 🔸

呢位病人四十多歲,但因年輕時受傷嘅患處無妥善處理,加上日常工作對膝頭嘅負荷較大,加劇咗膝關節退化。除咗痛楚之外,膝關節仲有機會出現變形、積水,嚴種者需要要以輪椅代步或置換人工關節。病人為咗遷就膝頭而改變姿勢,往往仲會導致盆骨不正、腰部疼痛等問題。

退化性膝關節炎屬於中醫學嘅「痹證」,針灸除咗有疏經通絡、活血化瘀嘅功效,同時可幫助局部嘅氣血循環,加強修復能力,有顯著嘅止痛作用。

🔸 運動治療法 🔸

除咗針灸治療,減輕體重、少蹲跪都係保護膝頭嘅好方法。此外,透過訓練運動強化大腿肌肉,讓強壯而有彈性嘅大腿肌肉幫助吸收外來嘅衝擊力,都可以減輕膝頭嘅壓力。

不同活動的膝蓋負重:
站立/ 行走:體重的1-2倍
行斜坡或上落梯級:體重的3-4倍
蹲/ 跪:體重的8倍。

即是一個體重60kg的人,每上一級樓梯,膝頭就要承受240kg;如果蹲或跪,則要承受到480kg咁多。真係辛苦哂啦膝頭哥。

大家記得好好保護你嘅膝頭,初期受傷或稍有疼痛時就要好好治療,先可以避免膝頭痛及退化發生。