健康資訊

玫瑰痤瘡VS暗瘡大不同 誤判隨時加重病情

雖然同樣會出現皮膚泛紅、粉刺膿瘡、病情反覆嘅病徵,但玫瑰痤瘡與暗瘡(專稱痤瘡)屬於截然不同嘅病!如果錯誤地將玫瑰痤瘡判斷為暗瘡,治療方案分分鐘變成加劇病情嘅兇手!

❓什麼是玫瑰痤瘡❓

玫瑰痤瘡係一種皮膚病,因為控制面部血管嘅神經系統失調,以致面部血管過度充血,引起紅斑同微絲血管擴張,令面部皮膚​反覆出現以下情況:

1. 泛紅灼熱、腫脹刺癢、乾燥甩皮、皮膚繃緊;或
2. 出現紅斑或微絲血管擴張;或
3. 出現粉刺膿瘡;或
4. 出現皮膚增粗變厚;或
5. 眼部異物感、視力變得模糊、眼睛乾澀搔癢刺痛等。

❓發病時是什麼感覺❓

唔少病人初次發病時,感覺好似有道熱氣湧到臉上,開始有面部泛紅,但因為無粒粒就以為係皮膚敏感。初時隔一陣間就會退,因此未有留意及避開會令病情加重嘅因素。後來容易演變到開始生粒粒,就以為係暗瘡。 如果用手去擠丘疹或者做美容針清,會更加刺激皮膚,加重泛紅情況。如果手唔乾淨,甚至有機會感染化膿!所以,要搞清楚暗瘡同玫瑰痤瘡嘅分別,先能夠對症下藥,否則會弄巧反拙!

❓暗瘡和玫瑰痤瘡的不同之處❓

暗瘡多數伴隨黑頭和白頭等毛孔閉塞情況,而皮膚的微絲血管狀態也較玫瑰痤瘡安定。相反,如果你嘅皮膚喺無誘因嘅情況下出現陣發性泛紅,受溫度、情緒、紫外線等因素影響,甚至持續出現面部紅斑,同時伴隨上面1 – 5嘅其中一項,就好大機會屬於玫瑰痤瘡啦!

❗中醫治玫瑰痤瘡❗

從中醫學角度分析,玫瑰痤瘡好發嘅部位主要以胃經、大腸經為主,面部又喺「諸陽之會」,一旦臟腑氣血運行不暢,血熱鬱滯肌膚,就會令面部皮膚出現紅斑、烘熱腫脹,情況耐咗就會出現粉刺膿瘡。 另一方面,呢個病又以女士多見,中醫學認為「女子以肝為先天,以血為重」,女士容易出現肝腎不足,虛火上炎嘅情況,亦會令皮膚出現​乾燥繃緊,眼紅乾澀等症狀。 ​中醫治療上以中藥內服為主,醫師會按照病人皮膚情況,搵出疾病嘅根本問題喺邊度,再處方合適藥物。由於每個患者嘅情況不盡相同,唔同時期玫瑰痤瘡嘅治療策略又有唔同,所以大家唔好胡亂搵偏方嘗試,最後可能得不償失。

❗個人護理小貼士❗

玫瑰​痤瘡嘅症狀好多時會因為以下情況而加重:

  • 日曬、天氣寒冷、悶熱環境、環境溫差轉變太大、乾燥大風環境等;
  • 飲食不節,如​熱食、辣椒、咖哩、酒精、咖啡濃茶等;
  • 運動;
  • 情緒、工作壓力,勞逸失調;
  • 化妝品或護膚品對皮膚的刺激​;
  • 藥物影響。

個人皮膚保養對於玫瑰痤瘡患者嚟講喺十分重要,以下有幾個貼士比受到玫瑰痤瘡影響嘅朋友:

  • 夏天冷氣唔好開太大,一來冷氣容易抽乾皮膚水份,二來可以避免出入室內室外環境時溫差太大,刺激皮膚。
  • 避免冷風、冷水及熱水直接接觸面部,尤其喺皮膚灼熱嘅時候以冰水敷面,或者用太熱嘅水淋浴,會好容易加重病情架。
  • 盡量減少使用化妝品及面膜,選擇不含防腐劑、香料同埋添加劑嘅護膚品,做好保濕同防曬,避免日光刺激面部。同時亦要避免過度清潔面部,選擇溫和同低刺激性嘅洗面用品,或者簡單以室溫清水洗面就可以。
  • 日常生活中,患者要作息定時,減輕壓力,減少情緒波動,保持心境開朗,可以透過一啲輕量嘅運動嚟放鬆心情,但要避免劇烈運動。

有啲活動並唔適合玫瑰痤瘡做架,包括焗桑拿、浸溫泉、蒸面、甚至乎高溫瑜伽,呢啲都喺高危活動,容易導致病情加重。

飲食上,要避免含酒精嘅飲品同食物、辛辣刺激性嘅食物同埋忌食一切可能引起過敏之食物:

  • 過敏食物包括:貝殼類海產(如蝦蟹)、牛肉、筍、冬菇、堅果等;
  • 刺激性食物飲品包括:香菜、薑蔥蒜、奶茶、功夫茶、酒、辛辣(辣椒,咖哩,胡椒,花椒等);
  • 食物均待溫涼,忌滾燙食物,避免火鍋、燒烤等。

Author : 陳泳豪 註冊中醫師

香港大學中醫學碩士(內科)畢業,曾就職於醫院管理局三方協作中醫診所,豐富臨床經驗,專研肺系病(咳嗽、哮喘、鼻敏感)、脾胃問題(胃病、食慾不振、便秘、泄瀉、腸易激綜合症)、皮膚科(蕁麻疹、玫瑰痤瘡)。 學歷豐富,包括香港大學中醫學碩士(內科)、香港大學中醫全科學士學位、香港理工大學綜合康復治療課程、香港大學家庭醫學及基層醫療學系社區精神醫學證書課程、香港老年學會實用老年病學證書課程、香港急症醫學會緊急醫學課程、香港中文大學專業進修學院腫瘤學證書課程、香港大學專業進修學院經方臨床應用培訓課程。

發佈留言

發佈留言必須填寫的電子郵件地址不會公開。 必填欄位標示為 *